Αυτά θα είναι τα καινούργια ωράρια στα σουπερμάρκετ.

Spread the love

Η πρόταση για μειωμένο ωράριο σε καταστήματα και σούπερ μάρκετ, ποιοι το εφαρμόζουν τελικά…

Cubot WW

Τι ισχύει για το Σάββατο.

Google news

Η Θεσσαλονίκη είναι η πρώτη που αλλάζει, με επίσημη οδηγία του Εμπορικού Συλλόγου, το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά όχι των σούπερ μάρκετ.

Την ανακοίνωση ότι ξεκινά κανονικά να ισχύει το νέο μειωμένο ωράριο έκανε και την Παρασκευή 7/10, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι ώρες λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων διαμορφώνονται ως εξής:

Δευτέρα-Τετάρτη-Σάββατο: 10:00-16:00
Τρίτη – Πέμπτη – Παρασκευή: 10:00-19:00

Ουσιαστικά, δεν αλλάζει τίποτα από ό,τι ίσχυε για τα Σάββατα, παρά μόνο οι αλλαγές αφορούν την Τρίτη, την Τετάρτη και την Παρασκευή που τα μαγαζιά θα κλείνουν δύο ώρες νωρίτερα.

Αυτή, λοιπόν, είναι η οριστική απόφαση της Θεσσαλονίκης, μετά το μεγάλο μπέρδεμα που προηγήθηκε αυτή την εβδομάδα.

ωράριο καταστημάτων σούπερ μάρκετ: Δεν αλλάζει τίποτα στην Αθήνα
Προς το παρόν, η Αθήνα δεν φαίνεται να ακολουθεί τη Θεσσαλονίκη σε μειωμένο ωράριο.

«Η συζήτηση αφορά μόνο το βραδινό κλείσιμο αν δηλαδή τα καταστήματα κλείνουν στις 8 ή στις 7 αντί να κλείνουν στις 9 όπως ισχύει έως τώρα» δήλωσε στην ΕΡΤ, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, επισημαίνοντας πως αν και το αίτημα συζητείται περισσότερες από δύο εβδομάδες στον ΕΣΑ αλλά και στα όργανα που εκπροσωπούν τον κλάδο σε τοπικό ή πανελλήνιο επίπεδο, παραδέχθηκε πως είναι μία σύνθετη κατάσταση που μπορεί να δημιουργήσει συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.

«Επειδή ακριβώς δεν νομοθετώ, δεν θα ήθελα σε καμία περίπτωση να βρεθεί με απόφαση δική μου που να καλεί τις εμπορικές επιχειρήσεις να κλείνουν νωρίτερα και το διπλανό κατάστημα να μένει ανοιχτό ή ακόμη χειρότερα να μένουν ανοιχτά όλα τα σούπερ μάρκετ ή μεγάλες αγορές ή malls ή οτιδήποτε. Θα δημιουργήσει συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και θα πρέπει μετά να τρέχουμε για να διορθώσουμε τα λάθη μας».

ωράριο καταστημάτων σούπερ μάρκετ: Ο λόγος του «όχι» στο μειωμένο ωράριο
Το θέμα άνοιξε εξ αρχής ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης. Ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, ήταν προγραμματισμένο να συναντηθεί με φορείς της αγοράς εκείνη την ημέρα και προηγήθηκαν διαρροές ότι το ωράριο θα ήταν το θέμα της συνάντησης.

Όταν όμως ήρθαν οι διαρροές από κυβερνητικές πηγές στα ΜΜΕ, που απέρριψαν κατηγορηματικά ένα τέτοιο ενδεχόμενο, αποσαφηνίστηκε τελικά ότι δεν εξετάζεται το μειωμένο ωράριο στα καταστήματα.

Το σκεπτικό περιγράφεται συνοπτικά στην παρακάτω δήλωση που έκανε το πρωί της Πέμπτης, ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, Θόδωρος Σκυλακάκης, στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.

«Ο χειμώνας θα είναι μεν δύσκολος, αλλά δεν πρέπει να κάνουμε κινήσεις που θα βλάψουν την οικονομία, το λέω για το ωράριο. Δεν πρέπει να σπρώξουμε την οικονομία σε ύφεση. Με σαφήνεια (σ.σ. είναι κατά της μείωσης). Δεν πρέπει να κάνουμε τίποτε, που θα προκάλεσε υφεσιακή τάση. Το χειρότερο που μπορεί να μας συμβεί, είναι οι άνθρωποι να μην έχουν χρήματα στην τσέπη τους».

«Δεν είναι πρόθεση της κυβέρνησης η μείωση του ωραρίου των καταστημάτων. Δεν συζητείται αυτό το ενδεχόμενο, το οποίο αν εφαρμοζόταν θα είχε δυσμενείς συνέπειες και στην αγορά εργασίας και στον τζίρο των καταστημάτων», δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης πριν την προγραμματισμένη συνάντησή του με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ, των πολυκαταστημάτων και αλυσίδων καταστημάτων (ΣΕΛΠΕ) και των εμπόρων (ΕΣΕΕ) με αντικείμενο συζήτησης την πορεία του πληθωρισμού και την ακρίβεια.

Και συνέχισε:
«Ούτως ή άλλως αν κάποιος θέλει να δουλεύει λιγότερες ώρες από το ωράριο λειτουργίας αυτό είναι δικό του δικαίωμα. Ως προς τις πρωτοβουλίες των εμπορικών συλλόγων για το θέμα του ωραρίου θέλω να ξεκαθαρίσω ότι το επίσημο ωράριο της χώρας είναι εθνική αρμοδιότητα και την καθορίζει το υπουργείο Ανάπτυξης με νόμο.

Αν κάποιος εμπορικός σύλλογος θέλει να εφαρμόσει για τα μέλη του διαφορετικό ωράριο αυτό δεν αφορά το κράτος και ούτε μπορούν να επιβληθούν ποινές σε κάποιον που θα λειτουργήσει με το εθνικό ωράριο. Αποτελεί μια μεταξύ τους συμφωνία επί εθελοντικής βάσεως. Για το κράτος το ωράριο είναι αυτό που ορίζουμε και είναι αυτό που ισχύει».

Καλάθι του νοικοκυριού: Την τιμητική τους θα έχουν τα private labels για τα σούπερ μάρκετ
Διάταξη για το καλάθι της νοικοκυράς θα ρθει στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη. Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα προχωρήσουν στην «στελέχωση» του καλαθιού με προϊόντα private label.

Με προϊόντα private label θα στελεχωθεί το καλάθι του νοικοκυριού καθώς οι αλυσίδες εμπιστεύονται τις ιδιωτικές τους ετικέτες και όχι άδικα όπως αποδεικνύεται καθώς γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη.

Σύμφωνα με την πρόσφατη ετήσια έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε τυχαίο δείγμα 1.500 νοικοκυριών με μηχανογραφημένο σύστημα CATI, το 31,8% των προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές από τα σούπερ μάρκετ είναι ιδιωτικής ετικέτας.

Το 44,8% (38,9% πέρυσι) του δείγματος βρίσκει τις συσκευασίες των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας χειρότερες, το 10,8% (11,4% πέρυσι) καλύτερες και το 44,4% (49,7% πέρυσι) εφάμιλλες με εκείνες των καθιερωμένων μαρκών.

Σε ερώτηση σφαιρικής αξιολόγησης των προϊόντων, το 29,4% (28,6% πέρυσι) των ερωτηθέντων θεωρεί τις ιδιωτικές ετικέτες χειρότερες, το 11,5% (15,9% πέρυσι) καλύτερες, ενώ το 59,1% (55,8% πέρυσι) τις θεωρεί ίδιες με τις μάρκες των γνωστών κατασκευαστών.

Αναφορικά με τον βαθμό ικανοποίησης του καταναλωτή από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, δυσαρεστημένοι δήλωσαν το 4,9% (5,3% πέρυσι), ικανοποιημένοι το 63,1% (56,8% πέρυσι), ενώ ούτε ικανοποιημένοι και ούτε δυσαρεστημένοι είναι το 32% (37,9 πέρυσι) του δείγματος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα είναι από τις χώρες στην Ευρώπη όπου τα μερίδια των private label είναι από τα χαμηλότερα. Συγκεκριμένα, με βάση στοιχεία του έτους 2021, το μερίδιο αξίας της ιδιωτικής ετικέτας στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι 42,1%, στην Ελβετία 51,9%, στην Ισπανία 41,6% και στην Ολλανδία 43,8%.

Τα μερίδια όγκου πωλήσεων είναι ακόμα μεγαλύτερα για την ιδιωτική ετικέτα. Για παράδειγμα, το μερίδιο όγκου πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο ανήλθε στο 50,4%, στην Ελβετία 57,6%, στην Ισπανία 49,9% και στην Ολλανδία 49,8%, κατά το προηγούμενο έτος.


Spread the love

Written by 

Σχετικά άρθρα