Η τεχνητή νοημοσύνη στον τομέα της τέχνης έχει κάνει εντυπωσιακή πρόοδο.

Spread the love

Τον τελευταίο χρόνο σημειώθηκαν εντυπωσιακές προόδους στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) στην παραγωγή εικόνων. Σήμερα, ο καθένας μπορεί να γράψει μια απλή πρόταση και η τεχνητή νοημοσύνη θα του δημιουργήσει μια ακατέργαστη εικόνα σχεδόν αμέσως. Το DALLE-2 και άλλα εργαλεία όπως το Midjourney ή το Stable Diffusion υποδηλώνουν ότι έχουμε εισέλθει σε μια νέα εποχή στην ιστορία της σύγχρονης τέχνης, η οποία φυσικά εγείρει πολλά ερωτήματα. Πρόσφατα, ένας καλλιτέχνης, ο Jason Allen, κέρδισε το πρώτο βραβείο σε έναν διαγωνισμό σύγχρονης τέχνης στο Κολοράντο για μια εικόνα που δημιούργησε χρησιμοποιώντας ένα από αυτά τα εργαλεία. Πώς βλέπει ο κόσμος της τέχνης αυτή την εξέλιξη;

Goboo [CPS] Many GEOs

«Υπάρχει ένα μεγάλο τμήμα καλλιτεχνών και επιμελητών που δεν είναι έτοιμοι να αγκαλιάσουν και να απορροφήσουν την τέχνη της τεχνητής νοημοσύνης», λέει ο ιστορικός τέχνης και επιμελητής Χριστόφορος Μαρίνος. «Δεν είμαι από αυτούς που κατηγορούν τον Τ.Ν. ή που θα το απέρριπταν χωρίς δισταγμό, κατηγορώντας τους καλλιτέχνες για τη δημιουργία τέτοιων εικόνων, οι οποίες συχνά δημιουργούνται με τη βοήθεια αλγορίθμων και αντλούν έμπνευση από προϋπάρχουσες εικόνες ή έργα τέχνης».

Google news

Η εικαστικός Κυριακή Γκόνη είπε: “Είναι πραγματικά εντυπωσιακό αυτό που συμβαίνει τώρα με τη δημιουργία εικόνων, αλλά δεν δέχομαι ότι οι μηχανές θα συσκοτίζουν ή θα ακυρώνουν την άποψη του καλλιτέχνη. Η τέχνη και οι καλλιτέχνες συνεχώς εξελίσσονται, επαναπροσδιορίζονται και προσαρμόζονται. Ζωγραφική και Το πορτραίτο, για παράδειγμα, δεν εξαφανίζεται με την έλευση της φωτογραφίας, όπως πολλοί προέβλεπαν αρχικά. Στο μέλλον, θα δω περισσότερες συνεργασίες μεταξύ τους.» Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι γνώστες της τεχνητής νοημοσύνης προέβλεψαν το ίδιο. Ακόμη και στις τέχνες, οι άνθρωποι συνεργάζονται με μηχανές. Κανείς δεν μιλάει για ανταγωνισμό.

«Βρίσκω πιο ενδιαφέρουσα τη συνύπαρξη της τεχνητής νοημοσύνης με τις παραδοσιακές εκφράσεις», πρόσθεσε ο κ. Μαρίνος. “Καθαρό παράδειγμα είναι ο καλλιτέχνης Θεόδωρος Γιαννάκης, που κατάφερε να συνδέσει τον Τ.Ν. με την πρωτοποριακή του ενασχόληση με τη σύγχρονη τέχνη. Όμως ο Θεόδωρος γεννήθηκε το 1979, είχε συγκεκριμένες αναφορές και αποφοίτησε από την ΑΣΚΤ. Δεν ξέρω για 19χρονο παλιά που, Δημιουργώντας μια ενδιαφέρουσα εικόνα μέσα από το Midjourney, είτε με αφοσιωμένο καλλιτεχνικό μάτι είτε απλώς πειραματιζόμενος.”

«Μέχρι στιγμής, νομίζω ότι το εργαλείο είναι περισσότερο ένας «βοηθός», ένας τρόπος να κρατάς οπτικές σημειώσεις και να παίζεις με ιδέες», προσθέτει η κ. Γκόνη, η οποία πειραματίζεται και με τα εργαλεία. «Πιο πολύ με απασχολούν θέματα που δεν έχουν άμεση σχέση με την τέχνη», σημείωσε. «Τα ζητήματα αυτά σχετίζονται με την ενίσχυση των στερεοτύπων και τις διακρίσεις με βάση το φύλο, την καταγωγή, τη δυνατότητα παραγωγής ψευδών εικόνων και ειδήσεων, ελέγχους και έλλειψη διαφάνειας στα εργαλεία. Τέλος, στο πλαίσιο της κλιματικής και ενεργειακής κρίσης, είμαι ανησυχείτε για την ενεργοβόρα φύση αυτών των μοντέλων βαθειάς μάθησης Πτυχίο. Είναι πάντα ενδιαφέρον να κατανοήσουμε τι κρύβεται πίσω από το προϊόν, την ίδια την εταιρεία και τους επενδυτές.”

Πυροτεχνήματα
«Οι προτάσεις των καλλιτεχνών που ασχολούνται με την Τ.Ν., για να ληφθούν σοβαρά, θα πρέπει να είναι συγκροτημένες, να έχουν τη μορφή εκθέσεων και να διέπονται από ένα σύστημα σκέψης. Διαφορετικά μιλάμε για εντυπωσιακά πυροτεχνήματα», καταλήγει ο Χριστόφορος Μαρίνος. «Για να γίνουν ριζικές αλλαγές θα πρέπει η Τ.Ν. να μπει στις Σχολές Καλών Τεχνών. Προσωπικά είμαι από τους επιμελητές με κεφαλή Ιανού: κοιτάω ταυτόχρονα στο παρελθόν και στο μέλλον με μεγάλη περιέργεια. Είμαι υπέρμαχος του πλουραλισμού και της διαφορετικότητας, τόσο στη ζωή όσο και στην τέχνη, άρα ανοιχτός σε νέες προτάσεις και είδη τέχνης».


Spread the love

Written by 

Σχετικά άρθρα