Πώς μπορούμε να αντιστρέψουμε τον προδιαβήτη;

Spread the love

Τα άτομα με προδιαβήτη έχουν 50% περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2 μέσα σε πέντε έως δέκα χρόνια. Αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει. Υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να μην συμβεί αυτό.
«Η έγκαιρη παρέμβαση είναι απολύτως κρίσιμη», είπε ο Δρ Ενδοκρινολόγος. Shirisha Avadhanula. «Η έρευνα δείχνει ότι οι παρεμβάσεις στον τρόπο ζωής μπορούν να λειτουργήσουν όπως και ορισμένες από τις τυπικές μας θεραπείες για τον διαβήτη για την πρόληψη της εξέλιξης του προδιαβήτη σε διαβήτη τύπου 2».

Παρακάτω θα τον βρείτε να εξηγεί τι είναι ο προδιαβήτης, τι σημαίνει για την υγεία σας και τι μπορείτε να κάνετε για να τον αντιστρέψετε.

Google news

Τι είναι ο προδιαβήτης;
Ο προδιαβήτης είναι αυτό που λέει η λέξη: μια κατάσταση πριν αναπτύξετε διαβήτη τύπου 2. Όταν έχετε προδιαβήτη, τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας είναι υψηλότερα από το κανονικό, αλλά όχι αρκετά υψηλά για να θεωρηθούν διαβήτης τύπου 2.

Φθηνό ρεύμα

«Ο διαβήτης είναι μια μεταβολική και ενδοκρινική δυσλειτουργία, μια ασθένεια στην οποία συσσωρεύεται υπερβολικό σάκχαρο στο αίμα», εξήγησε ο Δρ. Αβαντανούρα. «Αυτό το σάκχαρο στη συνέχεια εναποτίθεται στα μικρά αιμοφόρα αγγεία του σώματος, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε δυσλειτουργία οργάνων».

Εάν ο προδιαβήτης δεν αντιμετωπιστεί, μπορεί να γίνει διαβήτης τύπου 2.

Πώς να αντιστρέψετε τον προδιαβήτη με φυσικό τρόπο
Αυτή μπορεί να είναι μια μακροπρόθεσμη διαδικασία που συμβαίνει με την πάροδο του χρόνου. Αυτό σημαίνει ότι έχετε την ευκαιρία να κάνετε κάποιες σημαντικές αλλαγές στον τρόπο ζωής που θα βοηθήσουν το σώμα σας να αναστρέψει.

Ορισμένοι παράγοντες κινδύνου είναι πέρα ​​από τον έλεγχό σας, όπως η γενετική προδιάθεση. Αλλά οι αλλαγές στον τρόπο ζωής παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στην αναστροφή του προδιαβήτη και στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2.

1. Ζητήστε βοήθεια
Ας ξεκινήσουμε με αυτή τη σημαντική παραδοχή: Είναι πραγματικά δύσκολο να προσπαθήσεις να αλλάξεις εντελώς τον τρόπο ζωής σου. Αλλά δεν χρειάζεται να το κάνετε μόνοι σας.

Η εκπαίδευση των ασθενών είναι σημαντική γιατί πολλοί μπορεί να μην γνωρίζουν ποιες επιλογές υγείας είναι διαθέσιμες. «Ως γιατροί, συχνά στέλνουμε ασθενείς σε έναν διαιτολόγο για να μάθουν για τις θερμίδες, ποιες τροφές είναι καλύτερες για αυτούς και ποιες τροφές δεν είναι καλές επιλογές», δήλωσε ο Δρ. Αβαντανούρα.

Ο γιατρός σας μπορεί επίσης να σας μιλήσει για τη λήψη υγιεινών τροφών και να σας διδάξει πώς να διαβάζετε τις διατροφικές ετικέτες.

2. Χάστε το περιττό βάρος
Η παχυσαρκία είναι ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου για την αντίσταση στην ινσουλίνη. Αυτό συμβαίνει όταν το σώμα αποτυγχάνει να ρυθμίσει σωστά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Ο καλύτερος τρόπος για να αντιστρέψετε τη διαδικασία του προδιαβήτη χωρίς να αναπτύξετε διαβήτη τύπου 2 είναι να χάσετε βάρος. Καθώς παίρνουμε βάρος, τα κύτταρα μας γίνονται όλο και πιο ανθεκτικά στις επιδράσεις της ινσουλίνης. Δυστυχώς, η αντίσταση στην ινσουλίνη είναι το πρώτο κρίσιμο βήμα στην ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2.

Η σκέψη για μακροπρόθεσμες προσπάθειες απώλειας βάρους μπορεί να είναι εκφοβιστική. Αλλά η απώλεια ακόμη και του 5% του σωματικού σας βάρους μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην υγεία σας, συμπεριλαμβανομένου του σακχάρου στο αίμα σας.

Στην πραγματικότητα, μελέτες δείχνουν ότι όταν χάνετε το 5-7% του σωματικού σας βάρους και ασκείτε τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα, μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 έως και 58%.

2. Τρώτε υγιεινή διατροφή
Καμία μεμονωμένη δίαιτα δεν είναι καλύτερη για την αναστροφή του προδιαβήτη, επομένως το κλειδί είναι να βρείτε μια που να λειτουργεί για εσάς.

Θα πρέπει να στοχεύσετε να περιορίσετε τις θερμίδες, αλλά υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι για να φτάσετε εκεί. Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να μπορείτε να τηρείτε οποιαδήποτε υγιεινή διατροφή που θα επιλέξετε. Οι καλές επιλογές περιλαμβάνουν:

Dash Diet
διαλείπουσα νηστεία
κετογονική δίαιτα
Μεσογειακή διατροφή
Προσοχή: Η δίαιτα μπορεί να είναι επιβλαβής. Ο γιατρός σας μπορεί να σας καθοδηγήσει ή να σας παραπέμψει σε διατροφολόγο.

3. Περιορίστε σημαντικά τα πρόσθετα σάκχαρα
Το επίπεδο σακχάρου στο αίμα σας σχετίζεται άμεσα με την ποσότητα ζάχαρης που καταναλώνετε. Οπότε τρώγοντας λιγότερες θερμίδες δεν σημαίνει απλώς…λιγότερες θερμίδες. Σημαίνει επίσης να βεβαιωθείτε ότι αυτές οι θερμίδες προέρχονται από πιο υγιεινά, πιο πλούσια σε θρεπτικά συστατικά τρόφιμα.

“Είναι σημαντικό να προσέχετε την πρόσληψη θερμίδων σας, αλλά πρέπει επίσης να σκεφτείτε την ποιότητα των τροφών που καταναλώνετε”, λέει η δρ. Avadhanula. “Ας υποθέσουμε ότι πρέπει να καταναλώνετε 1.400 θερμίδες την ημέρα. Εάν καταναλώνετε απλώς 1.400 θερμίδες από γλυκά, αυτό δεν θα είναι καλό για το σάκχαρό σας”.

4. Διαβάζετε πάντα τις διατροφικές ετικέτες
Αν δεν ξέρετε τι ακριβώς τρώτε, είναι πολύ εύκολο να πιστέψετε ότι τρώτε καλά. Αλλά ο καλύτερος τρόπος για να κατανοήσετε ακριβώς τι καταναλώνετε και πού μπορείτε να κάνετε αλλαγές είναι να αρχίσετε να διαβάζετε τις διατροφικές ετικέτες.

5. Ασκηθείτε τακτικά
Η Αμερικανική Διαβητολογική Εταιρεία συνιστά 150 λεπτά μέτριας έντασης άσκησης την εβδομάδα. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 30 λεπτά την ημέρα για πέντε ημέρες την εβδομάδα.

“Μερικές φορές ζητάμε από τους ασθενείς να κάνουν 15 λεπτά άσκησης την ημέρα δύο φορές την ημέρα”, λέει η δρ. Avadhanula.

6. Στόχος τα 10.000 βήματα/ημέρα
Προσθέστε λίγη επιπλέον κίνηση στην καθημερινότητά σας παίρνοντας τις σκάλες αντί για το ασανσέρ, περπατώντας κατά τη διάρκεια των τηλεφωνημάτων, παρκάροντας λίγο πιο μακριά από τον προορισμό σας κ.λ.π.

Αλλά μην σταματήσετε τα πάντα μόλις φτάσετε τα 10.000 βήματα! Η δρ. Avadhanula λέει ότι η οδηγία για τα 10.000 βήματα την ημέρα δεν αντικαθιστά την ανάγκη για επιπλέον άσκηση. “Αυτά τα βήματα είναι η βασική γραμμή που πρέπει να κάνουμε κάθε μέρα, εκτός από τα 150 λεπτά άσκησης την εβδομάδα”.

7. Κοιμηθείτε αρκετά
Ο ύπνος είναι ένας κρίσιμος παράγοντας καλής υγείας και ο προδιαβήτης δεν διαφέρει. Μελέτες δείχνουν ότι τα επίπεδα κορτιζόλης, μιας ορμόνης από τα επινεφρίδια, θα πρέπει να είναι χαμηλά στις 3:00 π.μ.

“Ασθενείς που δεν κοιμούνται 7-9 ώρες το βράδυ ή που δεν κοιμούνται μεταξύ των ωρών 23:00 και 5:00 μπορεί να έχουν υψηλότερα επίπεδα κορτιζόλης”, εξηγεί η δρ. Avadhanula.

8. Ρωτήστε το γιατρό σας για φαρμακευτική αγωγή, εάν χρειάζεται
Κάποια στιγμή, ο γιατρός σας μπορεί να σας προτείνει φάρμακα που θα βοηθήσουν στον έλεγχο και την αναστροφή του προδιαβήτη σας.

“Η θεραπεία είναι πάντα εξατομικευμένη και βασίζεται σε μια κοινή απόφαση ασθενούς και γιατρού. Η μετφορμίνη είναι συνήθως η πρώτη γραμμή θεραπείας. Ορισμένες μελέτες υποδεικνύουν ότι, μαζί με τις αλλαγές στον τρόπο ζωής, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της εξέλιξης του προδιαβήτη σε διαβήτη τύπου 2.

Αλλά η φαρμακευτική αγωγή δεν λειτουργεί από μόνη της. Όλες αυτές οι αλλαγές στον τρόπο ζωής είναι εξίσου κρίσιμες.

Προδιαβήτης: Πότε πρέπει να επισκεφτείτε γιατρό
Εάν έχετε προδιαβήτη, είναι σημαντικό να το γνωρίζετε εγκαίρως, ώστε να αρχίσετε την προσπάθεια να τον αντιστρέψετε. Αλλά συνήθως δεν προκαλεί συμπτώματα.

“Το πιο κοινό σύμπτωμα είναι ότι… δεν υπάρχει σύμπτωμα”, προειδοποιεί ο δρ. Avadhanula. “Οπότε, εάν είστε υπέρβαροι είναι ιδιαίτερα σημαντικό να υποβληθείτε σε εξετάσεις για προδιαβήτη”.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το 80% των ατόμων που έχουν προδιαβήτη δεν το γνωρίζουν. Εάν αφεθεί χωρίς θεραπεία, ωστόσο, ο προδιαβήτης μπορεί να μετατραπεί σε διαβήτη τύπου 2, ο οποίος αυξάνει τον κίνδυνο για άλλες παθήσεις, όπως ακρωτηριασμούς, τύφλωση, καρδιακές προσβολές και εγκεφαλικό.

Ρωτήστε το γιατρό σας σχετικά με κάποια εξέταση εάν έχετε έναν ή περισσότερους παράγοντες κινδύνου, ειδικά εάν έχετε παχυσαρκία σε συνδυασμό με:

ηλικία άνω των 45 ετών
αν έχετε μέλος άμεσης οικογένειας με διαβήτη τύπου 2
αν έχετε σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών (PCOS) ή η υπνική άπνοια
αν παίρνετε στεροειδή ή αντιψυχωσικά φάρμακα
αν ασκείστε λιγότερο από τρεις φορές την εβδομάδα
αν καπμνίζετε
Ο γιατρός σας πιθανότατα θα ζητήσει μια εξέταση αιμοσφαιρίνης A1c, η οποία μετρά την ποσότητα του σακχάρου στο αίμα σας.

Πόσος χρόνος χρειάζεται για να αντιστραφεί ο προδιαβήτης;
Όπως πολλές άλλες ερωτήσεις που σχετίζονται με την υγεία και την ευεξία, δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση σε αυτήν την ερώτηση.

“Δεν υπάρχει καθορισμένο χρονοδιάγραμμα για το πότε θα αντιστραφεί ο προδιαβήτης σας ή για την μετατροπή από προδιαβήτη σε διαβήτη τύπου 2”, λέει η δρ. Avadhanula. “Υπάρχουν, ωστόσο, παράγοντες που μπορούν να επιταχύνουν και τις δύο διαδικασίες”.

Η αύξηση του βάρους ή η λήψη ορισμένων φαρμάκων μπορεί να επιταχύνει τη μετάβασή σας στον διαβήτη Τύπου 2. Από την άλλη, η αλλαγή των συνηθειών του τρόπου ζωής σας μπορεί να επιβραδύνει και τελικά να αναστρέψει εντελώς αυτήν την μετάβαση. Μπορεί να χρειαστούν εβδομάδες, μήνες ή και χρόνια για να εφαρμόσετε το είδος των αλλαγών που θα σας οδηγήσουν μακριά από τον διαβήτη τύπου 2. Αλλά με σκληρή δουλειά και υπομονή, είναι εφικτό.


Spread the love

Σχετικά άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο