Aνάμεσα στα απρόοπτα που κλήθηκαν να χειριστούν οι κατασκευαστές του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας – Πύργου, είναι η μετακίνηση ζωντανών και… νεκρών, καθώς και δεκάδων χιλιάδων τόνων απορριμμάτων.

Spread the love

Η μετακίνηση ζωντανών και… νεκρών, καθώς και δεκάδων χιλιάδων τόνων απορριμμάτων, ήταν ένα από τα απρόοπτα που είχαν να αντιμετωπίσουν οι κατασκευαστές του αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου τους πρώτους τρεις μήνες του έργου. Οι εμπλοκές αφορούσαν κατοίκους ενός στρατοπέδου τσιγγάνων που βρισκόταν στην περιοχή επίταξης του έργου, οι κάτοικοι του οποίου αρνήθηκαν να φύγουν και την ανάγκη μείωσης του νεκροταφείου στο όριο του δρόμου κατά εννέα τάφους. Και τέλος οι 55.000 τόνοι σκουπιδιών που πέταξαν στο εργοτάξιο οι αγρότες στην Ilya όταν σταμάτησαν οι εργασίες.

Απρόοπτα στο έργο Πάτρα -Πύργος: Ένας καταυλισμός Ρομά, εννέα τάφοι και 55.000 τόνοι σκουπιδιών-1

Όπως σε κάθε μεγάλης κλίμακας οικοδομικό έργο, έτσι και στην κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, έχουν προκύψει διάφορα απρόοπτα, τόσο ως προς τη φύση της κατασκευής όσο και σε σχέση με τις ιδιαιτερότητες της περιοχής. Σύμφωνα με τον επικεφαλής του έργου χθες, τα κυριότερα είναι:

Google news

– Στρατόπεδο τσιγγάνων που αρνήθηκαν να μετεγκατασταθούν, στα υψώματα της Κάτω Αχαΐας. Αυτή η ιστορία δεν είναι νέα – οι κάτοικοι αποζημιώθηκαν και ο τοπικός δήμος τους παρείχε κοντέινερ για να τα τοποθετήσουν αλλού, αλλά… πούλησαν τα κοντέινερ και έμειναν εκεί που ήταν, αρνούμενοι να φύγουν. Συμβιβαστική λύση αναζητούν το υπουργείο Υποδομών και οι τοπικές αρχές, καθώς κανείς δεν θέλει οικογένειες που ζουν εκεί να αναγκαστούν να μετεγκατασταθούν.

– Στο χωριό Caminha, ο δρόμος περνάει από το νεκροταφείο και πρέπει να μειωθεί κατά εννέα τάφους. Μετά από συνεννόηση με τις τοπικές εκκλησιαστικές αρχές, προγραμματίζεται η εκταφή και η εκ νέου ταφή των σορών σε άλλο σημείο του νεκροταφείου. – Από το 25ο έως το 40ο χλμ. του έργου, οι αγρότες της περιοχής συχνά αφήνουν πίσω τους απόβλητα που σχετίζονται με την παραγωγή (νάιλον σε θερμοκήπια, πλαστικοί σωλήνες, συσκευασίες φυτοφαρμάκων και λιπασμάτων) τα τελευταία χρόνια. Μέχρι σήμερα, η κατασκευαστική εταιρεία έχει συγκεντρώσει περίπου 55.000 τόνους, οι περισσότεροι από τους οποίους έχουν αποσταλεί σε εγκαταστάσεις ανακύκλωσης της περιοχής.

– Τέλος, εκκρεμούν κάποιες επιτάξεις (κυρίως και στις δύο πλευρές του δρόμου, μήκους 10 χλμ.), σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η πολιτεία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Δεκέμβριο. Η Ολυμπία Οδός, που είναι υπεύθυνη για την κατασκευή και λειτουργία του τμήματος, φαίνεται να ανησυχεί όχι για αυτά τα απρόοπτα, αλλά για την άνοδο των τιμών των πρώτων υλών και της ενέργειας. «Η αύξηση του κόστους είναι τεράστιο πρόβλημα για όλα τα έργα», δήλωσε χθες ο Παναγιώτης Παπανικόλας, διευθύνων σύμβουλος της «Ολυμπίας Οδού». «Το υπουργείο έχει συνεννόηση, ένα νομοσχέδιο που επιτρέπει αλλαγές στην τιμή των δημοσίων έργων και ελπίζουμε να περιλαμβάνει και έργα που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης.

«Το υπουργείο έχει συνεννόηση, ένα νομοσχέδιο που επιτρέπει αλλαγές στην τιμή των δημοσίων έργων και ελπίζουμε ότι θα περιλαμβάνει και έργα που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης. Ελπίζουμε ότι τα ζητήματα θα λυθούν σύντομα και θα είμαστε στους κανονικούς μας ρυθμούς Όταν ξεκινήσουμε Συνεχίστε αυτό το έργο.» Όπως ανέφεραν χθες ο κ. Παπανικόλας και ο διευθυντής έργου Σωκράτης Λέκκας, οι κατασκευαστικές εργασίες είναι επί του παρόντος 3,5% νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα. «Σε αυτούς τους τρεις μήνες έχει γίνει περισσότερη δουλειά από τους εργολάβους των προηγούμενων ετών», είπε ο κ. Παπανικόλας, ενώ ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης Σζ είπε ότι οι εξελίξεις «δικαίωσαν» μία από τις οκτώ συμβάσεις για όσους υπέρ της ακύρωσης, και το γεγονός ότι την κατασκευή του έργου ανέλαβε ένας μόνο ανάδοχος.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει μήκος 74,5 χλμ. (από το Μιντιλόγλι έως τον κόμβο Πύργου) και θα παραδοθεί τμηματικά, σε 36 μήνες το τμήμα από Κάτω Αχαΐα έως Πύργο και σε 40 μήνες το τμήμα από Μιντιλόγλι έως Κάτω Αχαΐα. Το έργο έχει χωριστεί σε τρία εργοτάξια, τα οποία έχουν αναλάβει οι ΑΒΑΞ, ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ, ενώ το νότιο τμήμα του είναι ημιτελές καθώς είχε προχωρήσει η κατασκευή ορισμένων από τα βασικά έργα του πριν από την παύση τους το 2011 (όπως η γέφυρα Πηνειού, η οποία είναι το μεγαλύτερο τεχνικό έργο του συγκεκριμένου τμήματος). Το συνολικό κόστος του είναι 331 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 65% καλύπτεται από το Δημόσιο και την Ε.Ε.


Spread the love

Σχετικά άρθρα