Πως θα γίνει η αρχή των σχολείων με τα μέτρα;

Spread the love

Στις 12 Σεπτεμβρίου θα ανοίξουν τα σχολεια και ακόμα δεν είναι γνωστό τι θα γίνει με τα μέτρα…

Μάσκα και self test βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο τραπέζι για τα μέτρα, χωρίς ωστό να έχουμε οριστική απόφαση. Υπενθυμίζεται ότι τη Δευτέρα 2 Μαΐου ήταν το τελευταίο υποχρεωτικό self test που έκαναν οι μαθητές.

Google news

Δείτε αναλυτικά…

Σχολεια: Ποια μέτρα εξετάζονται
Σήμερα, για το θέμα ρωτήθηκε ο Δημήτρης Παρασκευής, Αναπληρωτής Καθηγητής Επιδημιολογίας στο ΕΚΠΑ και Αντιπρόεδρος του ΕΟΔΥ. Ο ίδιος βέβαια δεν διευκρίνισε τι τελικά αναμένεται να αποφασιστεί, λέγοντας απλά, πως σύντομα θα ληφθούν αποφάσεις και θα ανακοινωθούν.

Ωστόσο, έδωσε το στίγμα διαχείρισης της πανδημίας, σημειώνοντας στον ΑΝΤ1, ότι «για το φθινόπωρο, υπάρχει πιθανότητα να δούμε έξαρση, αλλά καθώς δεν προβλέπεται να υπάρχει κύμα υπερβολικής νόσησης, η διαχείριση του θα είναι διαφορετική».

Από την πλευρά του, ο Δημοσθένης Σαρηγιάννης, καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής ΑΠΘ, είπε στην ΕΡΤ:

«Θεωρώ ότι έχουμε την υποχρέωση να μειώσουμε τους σκληρούς δείκτες. Το να κάνουν τεστ μια φορά την εβδομάδα τα παιδιά και να βάλουν μάσκες στα σχολεία, όταν φανεί η ανάπτυξη της Κένταυρος, για να αντιμετωπίσουμε το κύμα αυτό» δεν είναι κάτι που δεν μπορεί να γίνει».

Μιλώντας πρόσφατα για το ίδιο ζήτημα και το ενδεχόμενο επαναφοράς των μέτρων και ειδικά της υποχρεωτικής μάσκας στα σχολεία, η καθηγήτρια Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής του ΕΚΠΑ, Ντόρα Ψαλτοπούλου, ανέφερε:

«Η απόφαση για την επιστροφή της μάσκας στα σχολεία θα εξαρτηθεί από την επιδημιολογική εικόνα των δύο τελευταίων εβδομάδων πριν το άνοιγμα των σχολείων. Την απόφαση θα την λάβει η σχετική επιτροπή. Η μεγαλύτερη πιθανότητα είναι να μην υπάρχουν μάσκες».

Δεν απέκλεισε παράλληλα το ενδεχόμενο να γίνει ένα μαζικό testing στους μαθητές με το που ξεκινήσει η σχολική χρονιά.

Πότε θα οριστικοποιηθούν τα μέτρα για τα σχολεια
Ενόψει του ανοίγματος των σχολείων, ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, επισήμανε πως «θα είμαστε σε συνεννόηση όσο πλησιάζουμε προς το τέλος του Αυγούστου, με το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να δούμε πώς θα ανοίξουν τα σχολεία.

Αυτό, όπως καταλαβαίνετε, είναι συνάρτηση της επιδημιολογικής εικόνας και η λογική μας και στα σχολεία, σαν λογική λέμε, είναι πάλι να έχουμε όσο το δυνατόν πιο ήπιους περιορισμούς γίνεται».

Πρόβλημα με τα σχολεία στην Πελοπόννησο
Tριάντα ένα συνολικά σχολεία -11 δημοτικά και 20 νηπιαγωγεία- δεν θα λειτουργήσουν τον φετινό χειμώνα στην Πελοπόννησο, σύμφωνα με απόφαση της Περιφέρειας, καθώς δεν υπάρχουν μαθητές για να εγγραφούν σε αυτά, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN.

Τα νηπιαγωγεία που δεν θα λειτουργήσουν είναι 6 στην Αρκαδία, 5 στην Κορινθία, 6 στη Λακωνία και 3 στη Μεσσηνία, ενώ όσον αφορά τα δημοτικά τα περισσότερα βρίσκονται σε Αρκαδία και Κορινθία, ενώ θα κλείσουν και σε Μεσσηνία και Αργολίδα.

«Πρόκειται για μία δραματική κατάσταση όταν κλείνουν τα σχολεία τα οποία δεν έχουν παιδιά», αναφέρει ο περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας, κρούωντας το καμπανάκι κινδύνου για την ερημοποίηση της ελληνικής περιφέρειας.

Διευρυμένο Ολοήμερο Σχολείο
Τη νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει η αναβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου. Πιλοτικά το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί περίπου στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, δηλαδή σε σχεδόν 5.000 τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και περιφέρεια. Το ωράριο θα επεκταθεί από τις 16:00, που ίσχυε μέχρι σήμερα, έως τις 17:30.

Οι γονείς θα ενημερωθούν για όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με την εγγραφή των παιδιών τους στο διευρυμένο Ολοήμερο τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου και πριν από την έναρξη των μαθημάτων, από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, εξηγεί το υπουργείο.

«Με πλούσιες νέες θεματικές, με μελέτη στο σχολείο αναβαθμίζουμε το πρόγραμμα του Ολοήμερου, καθιστούμε εποικοδομητικό τον χρόνο παραμονής των μαθητών σε αυτό, και δίνουμε μία στήριξη επιπλέον στην οικογένεια», περιγράφει ο κ. Κόπτσης.

Σχολεια: Τράπεζα Θεμάτων
Τη χρονιά που πέρασε, εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ και Β’ τάξης όλων των τύπων Λυκείου. Φέτος θα προστεθεί και στη Γ’ Λυκείου για τις απολυτήριες εξετάσεις.

«Εφαρμόσαμε με απόλυτη επιτυχία την Τράπεζα Θεμάτων, για την Α΄ και Β΄ τάξη Λυκείου ως μία δεξαμενή γνώσης, εμπειρίας, διδακτικών πρακτικών και ανατροφοδότησης εκπαιδευτικών και μαθητών», επισημαίνει ο κ. Κόπτσης.

Η Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας αποτελεί βάση πληροφοριών από την οποία επιλέγεται με κλήρωση το 50% των θεμάτων, ενώ το υπόλοιπο 50% επιλέγεται από τον διδάσκοντα κάθε μαθήματος. Με απόφαση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής καθορίζεται σε ποια μαθήματα, κατά τη διενέργεια της κλήρωσης, επιλέγονται θέματα και σε ποια μαθήματα επιλέγεται ενότητα θεμάτων.

Ελληνική Pisa
Στις εν λόγω εξετάσεις πέρσι συμμετείχαν 6.000 μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού και της Γ’ τάξης Γυμνασίου από 600 σχολεία της χώρας, 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών.

Φέτος η εφαρμογή θα είναι καθολική, πάντα στην τελευταία τάξη του Δημοτικού και του Γυμνασίου, καθότι σκοπός είναι να αποτυπωθούν οι βασικές γνώσεις που οι μαθητές πρέπει να έχουν κατακτήσει στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο, «με στόχο να αξιολογήσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα και να διαμορφώσουμε συνθήκες βελτίωσής του», τονίζει ο κ. Κόπτσης.

Αξιολόγηση
Πέρυσι πραγματοποιήθηκε η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, «που μοναδικός της στόχος είναι η αναβάθμιση και η βελτίωση της λειτουργίας των σχολικών μονάδων», επισημαίνει ο κ. Κόπτσης.

Από τις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών είχαν εκφραστεί αντιδράσεις για τον τρόπο που γίνεται η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, κυρίως στη βάση ότι προωθείται η «κατηγοριοποίηση των σχολείων».

Ο κ. Κόπτσης σχολιάζει σχετικά, ότι «είναι γεγονός πως οι πολλές και ουσιαστικές καινοτομίες δημιούργησαν σε ένα βαθμό αντιδράσεις, κάποιες φορές μεγαλύτερες κάποιες φορές μικρότερες, αναίτια, ίσως λόγω έλλειψης πλήρους ενημέρωσης από κάποιους, ίσως εσκεμμένα και σκόπιμα σε κάποιες περιπτώσεις, ίσως από φόβο για το νέο και άγνωστο».

Τη νέα σχολική χρονιά αρχίζει και η εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Αποτελεί «μία ανατροφοδοτική διαδικασία που σκοπό έχει να συμβάλλει στη βελτίωση του παραγόμενου έργου χωρίς καμία μα καμία επίπτωση στους εκπαιδευτικούς», διευκρινίζει.

Σχολεια: Νέα Προγράμματα Σπουδών
Κατά το σχολικό έτος 2022-2023, η πιλοτική εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών θα συνεχιστεί σε όλα τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της χώρας. Το 2023-2024, τα Νέα Προγράμματα Σπουδών θα εφαρμοστούν καθολικά, με την ταυτόχρονη έναρξη της εφαρμογής του “πολλαπλού βιβλίου” πλην της Β΄και Γ΄ Λυκείου. Στη Β΄Λυκείου θα εφαρμοστεί το σχολικό έτος 2024-2025 και στη Γ΄Λυκείου το 2025-2026.

«Τα 116 Νέα Προγράμματα Σπουδών, 123 που εκπονήθηκαν εκ νέου και 43 επικαιροποιημένα, εκφράζουν μία νέα, διαφορετική φιλοσοφία προσέγγισης της γνώσης, διαφοροποιώντας το πώς και το γιατί της μάθησης», σημειώνει ο κ. Κόπτσης και προσθέτει: «Διπλασιάσαμε τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία και εφαρμόζουμε σε αυτά τα Νέα Προγράμματα Σπουδών με σκοπό να διαχυθούν οι καλές αυτές πρακτικές στη συνέχεια σε όλα τα σχολεία της χώρας».

Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Παράλληλα, συνεχίζονται τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που εφαρμόστηκαν πρώτη φορά το Σεπτέμβριο του 2021 στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων.

Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι, σύμφωνα με το υπουργείο, «η ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών, μεταξύ των οποίων οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση», μέσω της εισαγωγής νέων θεματικών όπως ρομποτική, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια, σεξουαλική αγωγή, οικολογική συνείδηση, κ.ά.

Σχολεια: Διορισμοί και κενά
«Στόχος μας είναι το φαινόμενο των αναπληρωτών να εξαλειφθεί σταδιακά από μόνιμους διορισμούς», επισημαίνει ο κ. Κόπτσης και σημειώνει ότι τα τελευταία δυόμισι χρόνια διορίστηκαν 25.000 εκπαιδευτικοί. «Έχουμε καλύψει το σύνολο των οργανικών κενών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και μένουν ελάχιστα οργανικά κενά στην Πρωτοβάθμια και την Ειδική Αγωγή».

«Εισάγαμε στο σχεδιασμό μας μία συμπεριληπτική εκπαίδευση, διορίζοντας ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εισάγοντας νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με αναπηρία. Επίσης, εντάξαμε με έναν εξαιρετικό προγραμματισμό το σύνολο των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα με ίδρυση τμημάτων Υποδοχής και ΔΥΕΠ, προσλαμβάνοντας ταυτόχρονα και επιμορφώνοντας εκπαιδευτικούς για τους πρόσφυγες μαθητές μας» αναφέρει ο γγ Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και προσθέτει:

«Φέτος σε μία άριστη συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία Εσωτερικών, Οικονομικών και Ανάπτυξης δημιουργούμε συνθήκες κάλυψης όλων των κενών από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Είμαστε πανέτοιμοι και βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο ώστε 31 Αυγούστου να είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί στη θέση τους, τα βιβλία στα θρανία τους και όλο το μεταρρυθμιστικό μας έργο σε εφαρμογή».

Σχετικά με το φαινόμενο καθηγητές να απασχολούνται σε δυο και τρία σχολεία μιας περιοχής, ο κ. Κόπτσης εξηγεί: «Κάποιες ειδικότητες δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους σε ένα σχολείο εξαιτίας τού ότι υπάρχουν λίγες διαθέσιμες ώρες για τη διδασκαλία κάποιων διδακτικών αντικειμένων ή γιατί υπάρχουν επιπλέον εκπαιδευτικοί στην ειδικότητα αυτή. Αυτοί οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να συμπληρώσουν το ωράριο. Λαμβάνεται μέριμνα ώστε να απασχολούνται οι εκπαιδευτικοί αυτοί σε σχολεία όπου απαιτείται ελάχιστη μετακίνηση, δηλαδή σε όμορα σχολεία».


Spread the love

Σχετικά άρθρα