Θα έχουμε ποτέ καμία ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία;

Spread the love

Ακόμα ονειρευόμαστε ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία; Η ανάδειξη του Ισραήλ σε κόμβο εξέλιξης σύγχρονων συστημάτων για τα ηλεκτρονικά των αυτοκινήτων αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα για την χώρα μας.

Η παραγωγή αυτοκινήτου αποτελεί διακαή -και δυστυχώς ατελέσφορο- πόθο της ελληνικής φυλής εδώ και δεκαετίες. Η δημιουργία ντόπιας αυτοκινητοβιομηχανίας φαντάζει πλέον μακρινό όνειρο -ή αυταπάτη για πολλούς- καθώς οι συνθήκες που επικρατούν στην χώρα εδώ και κάποιες δεκαετίες δεν την κάνουν ελκυστική για τέτοιου είδους επενδύσεις.

Google news

Υπάρχει όμως και ένας άλλος δρόμος. Αυτός που ακολουθεί το Ισραήλ εδώ και αρκετά χρόνια. Η μικρή αυτή χώρα έχει καταφέρει να εξελιχθεί σε κέντρο εξέλιξης των πιο προηγμένων τεχνολογιών γύρω από το αυτοκίνητο (και όχι μόνο), με δεκάδες start-up εταιρίες να έχουν ξεπεταχτεί από το πουθενά, παράγοντας προϊόντα και υπηρεσίες που είναι περιζήτητα από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Τελευταίο και πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι αυτό της VW η οποία υπέγραψε συμφωνία με την ισραηλινή εταιρία Innoviz, για αγορά υλικού και λογισμικού σχετικά με τα ραντάρ lidar που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα της γερμανικής εταιρίας. Το κόστος της συμφωνίας ανέρχεται στο απίστευτο ποσό των 4 δισ. δολαρίων.

Τα εξαρτήματα αλλά και το λογισμικό αυτό θα χρησιμοποιηθούν από όλες τις εταιρίες του γκρουπ για την ενίσχυση των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης, μέσω του ειδικού τμήματος της εταιρίας Cariad.

Για να έχουμε μία εικόνα για την σημασία της επένδυσης, η αξία της συγκεκριμένης εταιρίας είναι “μόλις” 500 εκατ. δολάρια. Μάλιστα αξίζει να σημειώσουμε ότι ιδρύθηκε το 2016 και μπήκε στο χρηματιστήριο το 2021, με τη μετοχή της πάντως να έχει πτωτική τάση.

Πάντως η εταιρία λειτούργησε δυναμικά από την αρχή, συνεργαζόμενη με άλλες μεγάλες εταιρίες όπως η Magna Worlwide, η Aptiv, η Samsung Electronics, η Harman Worldwide και άλλες. Το 2018 μάλιστα υπέγραψε συνεργασία για εφοδιασμό της BMW με lidar.

Όσο για την VW έχει υπογράψει αντίστοιχες συμφωνίες και με άλλες τέτοιες εταιρίες, όπως η Argo AI στην Αμερική (ύψους 2,6 δισ. δολαρίων) σε συνεργασία με την Ford.

Το τμήμα Cariad είναι υπεύθυνο για τον συντονισμό των τεχνολογιών που μπαίνουν στον όμιλο VW και εστιάζει κυρίως σε θέματα που αφορούν την εξέλιξη των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης.

Σε κάθε περίπτωση, το Ισραήλ είναι το ιδανικό μοντέλο για την χώρα μας για την εμπλοκή της με την αυτοκινητοβιομηχανία. Το μόνο που χρειάζεται είναι να ξεπεραστούν αγκυλώσεις δεκαετιών, να σταματήσει το brain drain και να δοθούν κίνητρα για την ανάπτυξη μικρών και ευέλικτων εταιριών υψηλής τεχνολογίας. Μπορεί να μην καταφέρουμε να φτιάξουμε ολόκληρο αυτοκίνητο, όμως σίγουρα θα μπούμε στον χάρτη της παγκόσμιας αυτοκίνησης.


Spread the love

Σχετικά άρθρα