Το λάιθος που κάνουμε όταν καθαρίζουμε πατάτες.

patates4 e1647806023557
Spread the love

Οι πατάτες είναι ένα από τα πιο δημοφιλή, ευέλικτα και εύκολα ως προς την παρασκευή τους λαχανικά. Μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε για να φτιάξετε μαγειρευτά, πουρέ, σαλάτες, τηγανιτές πατάτες και άλλες διάφορες εκδοχές τους.

Πατάτες

Οι πατάτες είναι ένα από τα πιο δημοφιλή, ευέλικτα και εύκολα ως προς την παρασκευή τους λαχανικά. Μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε για να φτιάξετε μαγειρευτά, πουρέ, σαλάτες, τηγανιτές πατάτες και άλλες διάφορες εκδοχές τους.

Google news

Πατάτες
Με όποιον τρόπο κι αν επιλέξετε να τις μαγειρέψετε, ωστόσο, οι πατάτες αποτελούν μια χορταστική και νόστιμη προσθήκη σχεδόν σε κάθε γεύμα. Ενώ αρκετά είναι και τα οφέλη που προσφέρουν για την υγεία καθώς είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, όπως κάλιο, σίδηρο και βιταμίνες C και B6, σύμφωνα με το Healthline. Ο τρόπος με τον οποίο μαγειρεύετε τις πατάτες, όμως, μπορεί να μειώσει σημαντικά τα οφέλη τους και η αποφυγή των παρακάτω λαθών μπορεί να σας βοηθήσει να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις ευεργετικές ιδιότητές τους για την υγεία.

Το ανθυγιεινό λάθος που κάνετε όταν καθαρίζετε πατάτες
Μια μέθοδος μαγειρέματος που προσθέτει σημαντική ποσότητα θερμίδων είναι το τηγάνισμά τους. Σύμφωνα με το Healthline, μια μέτρια πατάτα έχει περίπου 168 θερμίδες, ενώ μια μέτρια μερίδα τηγανιτές πατάτες έχει περίπου 365 θερμίδες. Το τηγάνισμα όχι μόνο προσθέτει θερμίδες στη διατροφή σας αλλά προσθέτει και λίπος. Από μόνες τους, οι πατάτες δεν περιέχουν καθόλου λίπος, αλλά το επιπλέον λίπος από το τηγάνισμά τους μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε αύξηση βάρους.

Πατάτες

Μην πετάτε τις φλούδες
Πολλά από τα θρεπτικά συστατικά στις πατάτες, όμως, βρίσκονται στη φλούδα τους, επομένως θα πρέπει να αποφύγετε να τις καθαρίσετε και να τις πετάξετε. Σύμφωνα με το SFGate, λοιπόν, η φλούδα της πατάτας περιέχει περίπου το 30- 40% της περιεκτικότητας της πατάτας σε βιταμίνη C, βιταμίνη Β6 και θειαμίνη. Περιέχει, επίσης, περίπου τη μισή νιασίνη που βρίσκεται σε μια πατάτα.

Η φλούδα στις πατάτες παρέχει, ακόμη, περίπου το 88% του συνολικού σιδήρου που βρίσκεται σε μια πατάτα, καθώς και το 20% του καλίου και το 15% του μαγνησίου. Για παράδειγμα, 100 γραμμάρια φλούδα πατάτας έχουν διπλάσια ποσότητα επτά θρεπτικών συστατικών, πενταπλάσια ποσότητα ριβοφλαβίνης, επταπλάσια ποσότητα ασβεστίου και 17 φορές περισσότερο σίδηρο από 100 γραμμάρια σάρκας πατάτας.

Τηγανιτές πατάτες

Πώς να πλύνετε σωστά τις πατάτες
Από τα βασικά πράγματα που πρέπει να κάνετε για να μην χρειαστεί να πετάξετε τη φλούδα από τις πατάτες που ετοιμάζεστε να μαγειρέψετε, είναι να πλένετε πάντα τις πατάτες (και άλλα λαχανικά) πριν τις φάτε. Ξεκινάτε πάντα τη διαδικασία με καθαρά χέρια πριν τρίψετε τις πατάτες με μια βούρτσα με μαλακές τρίχες κάτω από κρύο τρεχούμενο νερό, αναφέρει το Health. Αυτό θα αφαιρέσει τυχόν βρωμιά που μπορεί να υπάρχει στην επιφάνεια. Στη συνέχεια στεγνώστε με ένα καθαρό πανί. Επειδή η φλούδα της πατάτας, που στη συνέχεια θα την καταναλώσετε, μπορεί να απορροφήσει σαπούνι ή απορρυπαντικά, δεν συνιστάται η χρήση οποιουδήποτε κατά το πλύσιμο.

 


Spread the love

Σχετικά άρθρα